Üldised nõuded
Uues riiklikus õppekavas nii põhikooli kui ka gümnaasiumi lõpetajatele kehtestatud üldine uurimis- või loovtöö tegemise kohustus toetab mitmete oluliste pädevuste arengut. Samas põhjustab see koolidele ka rohkesti peamurdmist. Loovtöö pakub ilmselt paindlikumaid võimalusi, kuid uurimistöö tegemine on teadustöös vilumatule õpilasele tõsine väljakutse. Ka õpetajatel pole lihtne kõigi muude kohustuste kõrvalt veel uurimusi juhendama asuda — eriti kui selle tööga on seni vähe kokku puututud. Teadustööle kehtib rida spetsiifilisi nõudeid, millega tegijad peaksid arvestama, et tööd ei tehtaks vaid «linnukese» kirjasaamiseks, vaid et uurimisprotsess oleks õpilasele võimalikult arendav ja tulemus väärtuslik.
Meie lähtekohad
Uurimus peaks pürgima originaalsete avastuste või üldistuste poole — see ei saa olla lihtne referaat, samuti mitte «jalgratta leiutamine». Samas tuleb lähtuda olemasolevast teadmisest, seda mõistlikult selekteerides ja sellele korrektselt viidates. Tähtis on ka teema võimalikult täpne piiritlemine ja töö läbimõeldud planeerimine, tagamaks uurimuse õigeaegne valmimine mõistliku aja- ja energiakuluga. Uurimistöölt eeldatakse täpsust ja konkreetsust, samas aga ka piisavat põhjalikkust, et hõlmata oluline teemakohane info. Vähekogenud uurija satub sageli raskustesse juba uurimisküsimuste püstitamisega, mitmeid ohte varitseb ka empiirilise osa kavandamise ja teostamise ning andmeanalüüsi ja järelduste tegemise etappides. Lisaks on oluline vormistada uuring vigadevabas, sisult korrektses teaduskeeles, ülevaatliku struktuuriga ja varustatuna teksti toetavate illustratsioonidega.
Kirilaste pädevus
Sel kevadel asutasid allakirjutanud, Illar Leuhin (BSc bioloogias, MSc bioloogia didaktikas) ja Jaanus Uibu (BSc geograafias, MA pedagoogikas) pisifirma, mille üheks põhiteenuseks on õpilasuurimuste põhi-, kaas- ja abijuhendamine ning retsenseerimine. Kummalgi meist on lisaks isiklikele teadustöödele rohkesti juhendamiskogemusi kooliuurimustest magistritöödeni. Vastavalt vajadusele saame Teie õpilasi aidata nii tervikuurimuse kavandamisel ja läbiviimisel kui ka uuringu mistahes etappide juures, näiteks ankeetküsimustiku koostamisel, veebi ülespanekul ja hilisemal tulemuste töötlemisel, järelduste tegemisel, teksti toimetamisel, illustratsioonide valikul ja vormistamisel jne.
Meie eelistused
Põhijuhendamise osas eelistame loodusteaduslikke ja sotsioloogilisi uuringuid. Samas pakume kaasjuhendamist ja spetsiifilisemat juhendamisabi ka teistes valdkondades. Pedagoogidena püüame lähtuda iga õpilase huvidest ja vajadustest, et uurimistöö oleks nauditav, arendav ja viljakas protsess.
Detailid
Lähemalt saate meie uurimistöö-alase teenuste ja nende hindadega tutvuda selle veebilehe rubriikides teenused ja hinnakiri. Palume seda infot jagada ka õpilastele ja nende vanematele.
Meeldiva koostöö ootuses
Illar Leuhin, Jaanus Uibu
TÜ Kirilased