Juhendame gümnaasiumi ja põhikooli uurimistöid vastavalt vajadusele põhijuhendajatena või osutame abi töö teatud etappidel, näiteks:
uurimuse kavandamine
Aitame eakohase ja huvipakkuva uurimisvaldkonna valikul, uurimisülesande leidmisel ja probleemide või uurimisküsimuste sõnastamisel ning metoodika valikul. Aitame piiritleda ning täpsustada uurimisteemat ja planeerida tarvilike andmete kogumist. Abistame tööplaani koostamisel ja innustame vajadusel sellest kinnipidamist.
töö infoallikatega
Juhendame infootsinguil ja teemakohaste teabeallikate otsimisel. Aitame vajadusel võõrkeelsete allikate tõlkimisel ning info süstematiseerimisel ja üldistamisel. Koostame koos uurijaga uurimisküsimused või sõnastame uurimisproblemaatika. Hoiame põhiküsimused fookuses ega lase teemast kõrvale kalduda.
(veebi)küsitluste ettevalmistus ja läbiviimine
Vaatame üle koostatud küsimustiku ning anname soovitusi uurimisküsimustele vastamiseks vajaliku info kogumiseks, küsimuste sõnastamiseks ja andmetöötluseks. Võimaldame uurijal kasutada oma serverit veebipõhiste küsitluste korraldamisel ja andmete kogumisel ning juhendame kogutud info analüüsimisel.
andmetöötlus ja -analüüs, tulemuste esitamine
Abistame andmete analüüsimisel, esitame andmed uurijale jõukohasel tasemel ning leiame koos vastused püstitatud uurimisküsimustele.
järeldused, kokkuvõte
Korrigeerime järelduste sõnastust ja aitame kokkuvõtte tegemisel. Vajadusel tõlgime kokkuvõtte inglise keelde.
vormistus
Juhendame uurijat uurimistöö vormistamisel ning graafikute või diagrammide koostamisel. Jälgime vastava asutuse (kooli) vormistamisnõudeid. Soovi korral vormistame töö vastavalt nõuetele ning abistame uurijal luua kokkuvõtliku esitluse.